düdüklüde barbunyalı lahana

Düdüklüde barbunyalı lahana yemeği tarifi, nasıl yapılır?
Pişme süresi: Kısık ateş 15 dakika
6 Kişilik

Ana malzemesi:
  • 800 gr. Beyaz Lahana
  • bir paket (400 gre.) duru haşlanmış barbunya
  • bir çay bardağı sıvı yağ
  • bir çorba kaşığı silme domates salçası
  • bir tane kuru soğan
  • bir tatlı kaşığ pul biber
  • iki su bardağı sıcak su (400 ml.)
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz

Düdüklüde barbunya fasulyeli kapuska yemeği yapımı:
  • lahanayı irice kuşbaşı doğradım
  • soğanı yemeklik doğradım, sıcak suyu hazırladım
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • ardından ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  • üzerine sırayla soğanı, salçayı, lahanayı ilave ettim ve kavurdum
  • peşinden kendi suyu ile barbunyayı, 2 su bardağı sıcak suyu, pul biberi, tuzu, ilave ettim ve karıştırdım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  • ardından saatime baktım
  • tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir