sebzeli bezelye yemeği

Düdüklüde sebzeli bezelye yemeği tarifi, nasıl yapılır?
Pişme süresi: Kısık ateş 25 dakika
Düdüklü Tencere: Termo

Ana malzemesi:
  • yarım kilo iç bezelye
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir kuru soğan
  • iki diş sarımsak
  • iki adet temizlenmiş enginar
  • bir patates
  • bir havuç
  • bir tatlı kaşığı domates salçası
  • bir adet domates
  • bir çay kaşığı karabiber
  • bir çay kaşığı pul biber
  • bir çay kaşığı kimyon
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • iki su bardağı sıcak su

Yemeğin yapımı:
  1. soğanı, sarımsağı yemeklik doğradım, domatesi rendeledim
  2. patatesi, havucu, enginarı küp doğradım
  3. düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  4. ardından ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  5. düdüklüye zeytinyağını koydum ısıttım
  6. Üzerine sıra ile soğanı, sarımsağı, salçayı, domatesi ekledim ve kavurdum.
  7. peşinden havucu, enginarı, patatesi, bezelyeyi, 2 su bardağı kaynar suyu, karabiber, pul biber, kimyon ve tuzu ekledim, karıştırdım.
  8. düdüklünün kapağını kapattım
  9. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  10. bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  11. ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  12. ardından saatime baktım
  13. tam 25 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  14. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  15. tadına baktım ve üf üf demeye başladım.
  16. ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir