düdüklüde basmati pirinç nasıl pişirilir

Düdüklüde basmati pirinç nasıl pişirilir? Düdüklü tencerede 1 su bardağı basmati pirinç pilavı tarifi, afiyet olsun.
Pişme süresi: Kısık ateş 15 dakika
3 Kişilik

Ana malzemesi:

  • 1 su bardağı basmati pirinç (200 ml.)
  • 1 çorba kaşığı tereyağı (30 gr.)
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı (20 gr.)
  • 1.5 su bardağı sıcak su veya et suyu (300 ml.)
  • 1 tatlı kaşığı tuz


Düdüklüde basmati pirinci nasıl pişirdim:

  1. basmati pirinci az tuz karıştırarak çeşme suyunda yarım saat dinlendirdim
  2. peşinden bol su ile nişastası gidene kadar yıkadım, süzdüm
  3. düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  4. ocağı yaktım orta ateşe ayarladım
  5. düdüklüye yağı, pirinci, suyu, tuzu koydum karıştırdım
  6. düdüklünün kapağını kapattım
  7. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  8. bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca
  9. ocağın düğmesini sol tarafa çevirerek, ocağı tamamen kıstım
  10. ardından saatime baktım
  11. tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  12. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  13. pilavı karıştırdım ve düdüklüyü kapattım
  14. ve pilavı 20 dakika dinlendirdikten sonra, karıştırdım
  15. oh ne ala ne güzel, diye diye sofraya taşıdım.

ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir