düdüklüde ördek haşlama

Düdüklüde ördek haşlama nasıl yapılır? 

Pişme süresi: 50 dakika
Ocak ısısı: Orta Ateş

Not: Ördeğin kuyruk bölümü (pöç) üzerindeki yağ keseciğini kesin atın ki, ördeğinizde koku olmasın.

Ana malzemesi:
1 kg. kemikli parça ördek eti
6 su bardağı su (1.2 litre)
1.5 tatlı kaşığı tuz

yerli pekin ördeği
 
ördek orta ateşte 50 dakikada pişmiş

Düdüklüde kemikli ördek eti haşlaması:

  • kemikli ördek parçalarını yıkadım, süzdüm
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • içine ördek parçalarını dizdim
  • üzerine soğuk 6 bardak suyu ve tuzu ilave ettim,
  • peşinden ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  • düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlayıp kafa sallamaya başlayınca
  • saatime baktım ve 50 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • tadına baktım ve üf üf demeye başladım.

ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir